Articles
  • Home
  • Articles
  • SIJ works
  • Угода з ЄС: по рівненські макарони у польських мештах?!

Наприкінці серпня популярне видання «Forbes. Україна» оприлюднило список найпривабливіших для ведення бізнесу обласних центрів, куди увійшло й Рівне. Серед критеріїв були названі географічне розташування та стабільність у веденні бізнесової діяльності. Чи означає це, що підприємницька діяльність на Рівненщині процвітає? Про економічні перспективи, які має бізнес у Рівному, особливо в контексті Угоди про асоціацію та про зону вільної торгівлі з ЄС, а також про ризики, які пов»язані з цим, розповідають місцеві підприємці.

Малий бізнес: «Угода про асоціацію з ЄС нарешті «подарує» нам нові дороги»

У Рівному функціонує близько 20 тисяч суб’єктів підприємницької діяльності. У числі тих, хто має статус приватних підприємців родина Дунчевських.

Анатолій та Анна уже 20 років займаються підприємницькою діяльністю, продають в Україні взуття польського виробництва. Анатолій – продавець у орендованому бутіку в одному із відомих у Рівному торгівельних центрів «Центральний».(ФОТО №1) Анна займається постачанням товарів, а також продає взуття на промислових виставках-ярмарках, як у Рівному, так і за його межами.

За 20 років підприємницької діяльності родина Дунчевських має чималий досвід реалізації товарів, а також співпраці із владними структурами різних рівнів. Кажуть, що власна справа в Україні дається непросто.

«Дуже складно починати власну справу, коли у тебе нема стартового капіталу і надійних партнерів. А ще велика проблема - це незнання законів і різниця у законодавстві різних країн. Останнє особливо важливо, якщо ти плануєш торгувати імпортними товарами». – говорить Анатолій.

Економічну ситуацію в країні підприємець оцінює критично, називає чимало перешкод, які постають перед тим, хто вирішує працювати на себе. Серед найбільших звучить корумпованість чиновників, складність функціонування дозвільної системи.

Певні перспективи Анатолій Дунчевський бачить в Угоді України із ЄС.

«Майбутнє України за асоціативною Угодою. Вважаю, що завдяки європейцям ми зрозуміємо, що мусимо налагоджувати власне виробництво. Також Угода може принести нові інвестиції в Україну, наприклад, на ремонт та побудову нових магістралей. Адже дороги – це золота жила бізнесу, - говорить Анатолій. – Мені випадає багато читати. Україну часто називають мостом між Європою і Азією. Але хіба ми можемо бути мостом без доріг?! Думаю, Європа нам їх «подарує».

На думку Анатолія Дунчевсього, Угода з ЄС викличе хвилю конкуренції, але це може тільки стимулювати малий бізнес.

Місцевий виробник: «Важко протиставити наш продукт польському чи італійському»

Виробництво промислової продукції у Рівному здійснюють 70 підприємств. ПП «ВІЛІС» забезпечує регіон макаронними виробами та плодоовочевою консервацією, приміром повидлом. На рівненському ринку продукція підприємства відома із 1996 року. За рік на виробництві виготовляють близько 5 тис. тонн макаронних виробів та 2,5 тис. тонн повидла.

За словами заступника директора «ВІЛІС» Сергія Жабчика, місячний оборот продукції підприємства сягає в середньому 20 тонн макаронних виробів.

«Наш основний споживач – рівняни. Звичайно хотілося б вийти на більший ринок, але нам складно конкурувати. Ринок харчової промисловості дуже розмаїтий. Сьогоднішній споживач є вибагливим щодо співвідношення ціни та якості продукту. Нам важко протиставити наш продукт макаронним виробам, які завозяться в Україну з Польщі чи Італії». - розповідає Сергій Жабчик.

 

Підприємець сумнівається щодо переваг підписання Угоди про асоціацію з ЄС та зону вільної торгівлі, адже для його підприємства це означатиме появу нових конкурентів на ринку. Місцевому виробнику в умовах жорсткого протистояння з імпортним продуктом буде важче розширювати виробництво, доведеться підвищити ціну на кінцевий продукт. Серед можливих мінусів співпраці з ЄС звучить фінансовий чинник.

«Ми не готові повноцінно конкурувати з імпортним продуктом, хоча і розуміємо, що маємо невеликий шанс знайти нові ринки збуту продукції і можливо перейняти технологію виробництва у когось в Європі», - резюмує Сергій Жабчик.

Середній бізнес сьогодні зазнає значного податкового тиску з боку держави. Податковий контроль часто перешкоджає впровадженню нових технологій у процес виробництва. Сплативши податок, підприємець не має коштів, які можна вкласти у технічне оснащення. Останнє треба купувати за кордоном, що позначається на ціні. Ось і виходить, що питання євроінтеграції для середнього підприємства на Рівненщині – це стратегічне питання виживання.

Євроінтеграція по-рівненськи: сподівання на краще

Як бачимо, місцеві підприємці добре розуміють, що створення зони вільної торгівлі між Україною та ЄС не викличе значного поліпшення економічного та законодавчого клімату для бізнесу, більше того це значно підвищить конкуренцію між існуючими суб’єктами підприємницької діяльності, змусить їх переорієнтовуватися, враховуючи відкритість кордонів та розширення ринків продукції та послуг.

Місцевий бізнес має власні прогнози щодо розвитку ситуації, висловлюючи побоювання та надії. Підприємці середньої ланки побоюються можливого зростання конкуренції з боку закордонних товарів. Малий бізнес навпаки - у цій конкуренції вбачає певні можливості для пошуку нових партнерів, ринків збуту.

Наскільки виправданими будуть озвучені сподівання та побоювання - покаже час.

Републикация
Закрыть
Правила републикации материала
  • 1MYMEDIA welcomes the use, reprint and distribution of materials published on our site.
  • 2Mandatory conditions of using MYMEDIA materials are an indication of their authorship, pointing mymedia.org as the primary source and an active link to the original material on our site.
  • 3If only part of material is republished it must be mentioned in the text.
  • 4No changes of the content, names or facts, mentioned in material, are allowed as well as its other transformations that can cause distortion of the meaning and intent of the author.
  • 5MYMEDIA reserves the right at any time to revoke the permission to use our materials.

Наприкінці серпня популярне видання «Forbes. Україна» оприлюднило список найпривабливіших для ведення бізнесу обласних центрів, куди увійшло й Рівне. Серед критеріїв були названі географічне розташування та стабільність у веденні бізнесової діяльності. Чи означає це, що підприємницька діяльність на Рівненщині процвітає? Про економічні перспективи, які має бізнес у Рівному, особливо в контексті Угоди про асоціацію та про зону вільної торгівлі з ЄС, а також про ризики, які пов»язані з цим, розповідають місцеві підприємці.

Малий бізнес: «Угода про асоціацію з ЄС нарешті «подарує» нам нові дороги»

У Рівному функціонує близько 20 тисяч суб’єктів підприємницької діяльності. У числі тих, хто має статус приватних підприємців родина Дунчевських.

Анатолій та Анна уже 20 років займаються підприємницькою діяльністю, продають в Україні взуття польського виробництва. Анатолій – продавець у орендованому бутіку в одному із відомих у Рівному торгівельних центрів «Центральний».(ФОТО №1) Анна займається постачанням товарів, а також продає взуття на промислових виставках-ярмарках, як у Рівному, так і за його межами.

За 20 років підприємницької діяльності родина Дунчевських має чималий досвід реалізації товарів, а також співпраці із владними структурами різних рівнів. Кажуть, що власна справа в Україні дається непросто.

«Дуже складно починати власну справу, коли у тебе нема стартового капіталу і надійних партнерів. А ще велика проблема - це незнання законів і різниця у законодавстві різних країн. Останнє особливо важливо, якщо ти плануєш торгувати імпортними товарами». – говорить Анатолій.

Економічну ситуацію в країні підприємець оцінює критично, називає чимало перешкод, які постають перед тим, хто вирішує працювати на себе. Серед найбільших звучить корумпованість чиновників, складність функціонування дозвільної системи.

Певні перспективи Анатолій Дунчевський бачить в Угоді України із ЄС.

«Майбутнє України за асоціативною Угодою. Вважаю, що завдяки європейцям ми зрозуміємо, що мусимо налагоджувати власне виробництво. Також Угода може принести нові інвестиції в Україну, наприклад, на ремонт та побудову нових магістралей. Адже дороги – це золота жила бізнесу, - говорить Анатолій. – Мені випадає багато читати. Україну часто називають мостом між Європою і Азією. Але хіба ми можемо бути мостом без доріг?! Думаю, Європа нам їх «подарує».

На думку Анатолія Дунчевсього, Угода з ЄС викличе хвилю конкуренції, але це може тільки стимулювати малий бізнес.

Місцевий виробник: «Важко протиставити наш продукт польському чи італійському»

Виробництво промислової продукції у Рівному здійснюють 70 підприємств. ПП «ВІЛІС» забезпечує регіон макаронними виробами та плодоовочевою консервацією, приміром повидлом. На рівненському ринку продукція підприємства відома із 1996 року. За рік на виробництві виготовляють близько 5 тис. тонн макаронних виробів та 2,5 тис. тонн повидла.

За словами заступника директора «ВІЛІС» Сергія Жабчика, місячний оборот продукції підприємства сягає в середньому 20 тонн макаронних виробів.

«Наш основний споживач – рівняни. Звичайно хотілося б вийти на більший ринок, але нам складно конкурувати. Ринок харчової промисловості дуже розмаїтий. Сьогоднішній споживач є вибагливим щодо співвідношення ціни та якості продукту. Нам важко протиставити наш продукт макаронним виробам, які завозяться в Україну з Польщі чи Італії». - розповідає Сергій Жабчик.

 

Підприємець сумнівається щодо переваг підписання Угоди про асоціацію з ЄС та зону вільної торгівлі, адже для його підприємства це означатиме появу нових конкурентів на ринку. Місцевому виробнику в умовах жорсткого протистояння з імпортним продуктом буде важче розширювати виробництво, доведеться підвищити ціну на кінцевий продукт. Серед можливих мінусів співпраці з ЄС звучить фінансовий чинник.

«Ми не готові повноцінно конкурувати з імпортним продуктом, хоча і розуміємо, що маємо невеликий шанс знайти нові ринки збуту продукції і можливо перейняти технологію виробництва у когось в Європі», - резюмує Сергій Жабчик.

Середній бізнес сьогодні зазнає значного податкового тиску з боку держави. Податковий контроль часто перешкоджає впровадженню нових технологій у процес виробництва. Сплативши податок, підприємець не має коштів, які можна вкласти у технічне оснащення. Останнє треба купувати за кордоном, що позначається на ціні. Ось і виходить, що питання євроінтеграції для середнього підприємства на Рівненщині – це стратегічне питання виживання.

Євроінтеграція по-рівненськи: сподівання на краще

Як бачимо, місцеві підприємці добре розуміють, що створення зони вільної торгівлі між Україною та ЄС не викличе значного поліпшення економічного та законодавчого клімату для бізнесу, більше того це значно підвищить конкуренцію між існуючими суб’єктами підприємницької діяльності, змусить їх переорієнтовуватися, враховуючи відкритість кордонів та розширення ринків продукції та послуг.

Місцевий бізнес має власні прогнози щодо розвитку ситуації, висловлюючи побоювання та надії. Підприємці середньої ланки побоюються можливого зростання конкуренції з боку закордонних товарів. Малий бізнес навпаки - у цій конкуренції вбачає певні можливості для пошуку нових партнерів, ринків збуту.

Наскільки виправданими будуть озвучені сподівання та побоювання - покаже час.

Копировать в буфер обмена
Подписаться на новости
Закрыть
Отписаться от новостей
Закрыть
Опрос
Закрыть
  • 1
  • 2
  • 3Как вы провели лето? *