Статьи

Як показали події останніх місяців, всі роки нашої незалежності Росія вела проти нас інформаційну війну – довгострокову, приховану, іноді зовсім непомітну. Наші співвітчизники виявилися не готовими їй протистояти.

Ще одна проблема – далеко не всі українці готові активно включатися в боротьбу. Проект «Бокот російських товарів» від полтавських громадських діячів дозволив кожному українцю допомогти власній країні, фактично нічого не роблячи для цього. Потрібно було лише відмовитися від російських товарів. Проект, який проіснував майже півроку, уже можна назвати успішним. А його ініціатори мають право ділитися власними рецептами успіху.

Як все починалося?

Ініціатива «Бойкот російських товарів» розпочалася у Полтаві в березні після появи російських військ у Криму й початку анексії півострова. Для полтавців це не було несподіванкою. Адже протягом кількох місяців серед громадськості поширювалася ініціатива «Бойкотуй Партію Регіонів» — приблизно з тим же закликом.

Цього разу все стало набагато серйозніше, адже купуючи російський товар, полтавський споживач несвідомо спонсорував окупаційні війська, котрі розривають його країну.

Вже 11 березня небайдужі полтавці почали формувати громадську думку з цього питання. У центрі міста вони роздавали флаєри із закликом бойкотувати російські товари.

— Чим ми можемо протистояти Росії? Сьогодні кожен полтавець може це робити, просто не купуючи російські товари, натомість придбавши українські, — зазначив ініціатор акції Діонісій Каплін. — Ми розуміємо, що кожна гривня, вкладена в російські товари, повернеться до нас кулею з автомата Калашникова — це головна теза нашої акції.

З самого початку ініціативу громадських діячів підтримали підприємці. Вони безкоштовно надрукували десять тисяч примірників листівок та таку ж кількість тематичних наліпок. Дизайн розробляли самі активісти.

Уже наступного дня учасники акції стояли біля «Сбербанку Росії» з відповідними транспарантами. Новини про бойкот знайшли підтримку серед журналістів і швидко розліталися по полтавських ЗМІ.

Наступним кроком стали акції у співпраці ГО «Аналітичний центр розвитку громадянського суспільства», котру представляє ініціатор, із громадською організацією «Відсіч». Полтавський координатор «Відсічі» Валентина Коробка разом з Діонісієм Капліним організували флешмоб у супермаркеті «Сільпо». На декілька хвилин активісти впали посеред цього закладу торгівлі з надписами «Бойкотуй російське», «Російське вбиває», «Не спонсоруй війну». Таким чином, активісти намагалися звернути увагу на цю ініціативу.

Згодом «Відсіч» продовжила цю акцію флешмобами в інших супермаркетах міста. Навіть малювали зубаті матрьошки на асфальті.

Діонісій Каплін пішов іншим шляхом. Громадська думка вже була підготовлена до більш дієвих методів бойкоту. Тому як депутат Полтавської обласної ради, він закликав колег рекомендувати магазинам маркувати російські товари. На той момент (квітень 2014 року) в Полтаві вже маркували товари у кількох магазинах та супермаркетах, тисячі полтавців свідомо не купували російські товари в магазинах. Активісти постійно проводили тематичні заходи. Попит на російське, згідно опитування керівництва магазинів, зменшився на 40%.

Далі активісти почали бити по найбільшому російському бізнесу в Полтаві. А це представники нафтогазових компаній. Вже 29 квітня полтавські активісти почали бойкотували російські бензозаправки: Лукойл, ТНК, Татнафт, Формула, Смайл, Газпромнєфть.

Робота в соцмережах

Сторінка громадської ініціативи жителів Полтави «Бойкот російських товарів» була створена на початку березня 2014 року. І відразу її контент почав набирати велику кількість переглядів, лайків та перепостів. Перший пост набрав 20000 переглядів. Такі результати не завжди вдається отримати всеукраїнським проектам. Згодом на сторінці з’явились відео з полтавських акцій. Переглядаючи статистику, стало зрозуміло, що популярність сторінки вийшла на всеукраїнський рівень, а згодом і на міжнародний.

— Найпопулярніші міста, які нас переглядають, це — Київ, Львів, Полтава, Дніпропетровськ, Харків, Івано-Франківськ, Тернопіль та інші. Якщо брати статистику країн, то це — Україна, США, Італія, Грузія, Росія, Польща, Канада та інші країни. Деякі публікації переглядають 50000 тисяч осіб, — говорить Олександр, модератор сторінки.

Найбільшою популярністю користуються власноруч створені пости, які містять заклики до бойкоту та вказують на його ефективність. З моменту створення на сторінці розміщено більше 200 публікацій, з яких значна частина — контент власного виробництва. На сьогодні майже 2 тисячі осіб переглядають щодня новини сторінки. Контент створюється не тільки завдяки модераторам, а й користувачам, які надсилають цікаві теми й пости.

– Серед відвідувачів на сторінці зберігається тенденція до спілкування. Всі намагаються хоча б чимось допомогти країні. Новина про розпорядження губернатора щодо маркування російських товарів та їх окреме розміщення на полицях розійшлася в мережі величезною кількістю переглядів, репостів, лайків та коментарів. Станом на липень її переглянуло близько 55000 осіб, – розказує модератор сторінки «Бойкот російських товарів».

Перемоги ініціативи

Робота у соцмережах, акції активістів Полтави й зростання патріотизму в Україні зробили своє — губернатор Полтавщини Віктор Бугайчук підписав розпорядження щодо спеціального помітного маркування товарів російського походження позначкою «Товари з Російської Федерації» та їхнього розміщення на окремій полиці.

— Це був попередній документ. Він потребує додаткових уточнень, — прокоментував Віктор Бугайчук. — Що стосується маркування, то вважаю недоречним маркувати такі товари російським прапором. Потрібно продумати тут: чи ведмедиком, чи берізкою, чи жуком колорадським, чи контуром штату Колорадо. Звичайно, це наші рекомендації, тиску не буде, це не торгова війна. Водночас будемо вдячними за розуміння, адже потрібно підтримати вітчизняного виробника, тим більше, що на Полтавщині є всі аналоги товарів, які зараз виробляються в Росії.

Тож протидіяти інформаційній війні може кожен. Методи боротьби існують і вони доступні. Активісти просто зібрались і зробили те, що могли, — і це принесло відчутні результати. 

Публикация подготовлена для сайта mymedia.org.ua, созданного в рамках проекта MYMEDIA при финансовой поддержке Министерства иностранных дел Дании (Danida). Републикация материалов сайта всячески приветствуется, при условии размещения активной гиперссылки на ресурс mymedia.org.ua.

Комментарии

Републикация
Закрыть
Правила републикации материала
  • 1MYMEDIA приветствует использование, перепечатывание и распространение материалов, опубликованных на нашем сайте.
  • 2Обязательным условием использования материалов MYMEDIA является указание их авторства, ресурса mymedia.org.ua как первоисточника и размещение активной ссылки на оригинал материала на нашем сайте.
  • 3Если републикуется лишь часть материала, это обязательно указывается в тексте.
  • 4Не допускаются изменения содержания, имен или фактов, наведенных в материале, а также другие его трансформации, которые влекут за собой искажение смысла и замысла автора.
  • 5MYMEDIA оставляет за собой право в любое время отозвать разрешение на использование материала.

Як показали події останніх місяців, всі роки нашої незалежності Росія вела проти нас інформаційну війну – довгострокову, приховану, іноді зовсім непомітну. Наші співвітчизники виявилися не готовими їй протистояти.

Ще одна проблема – далеко не всі українці готові активно включатися в боротьбу. Проект «Бокот російських товарів» від полтавських громадських діячів дозволив кожному українцю допомогти власній країні, фактично нічого не роблячи для цього. Потрібно було лише відмовитися від російських товарів. Проект, який проіснував майже півроку, уже можна назвати успішним. А його ініціатори мають право ділитися власними рецептами успіху.

Як все починалося?

Ініціатива «Бойкот російських товарів» розпочалася у Полтаві в березні після появи російських військ у Криму й початку анексії півострова. Для полтавців це не було несподіванкою. Адже протягом кількох місяців серед громадськості поширювалася ініціатива «Бойкотуй Партію Регіонів» — приблизно з тим же закликом.

Цього разу все стало набагато серйозніше, адже купуючи російський товар, полтавський споживач несвідомо спонсорував окупаційні війська, котрі розривають його країну.

Вже 11 березня небайдужі полтавці почали формувати громадську думку з цього питання. У центрі міста вони роздавали флаєри із закликом бойкотувати російські товари.

— Чим ми можемо протистояти Росії? Сьогодні кожен полтавець може це робити, просто не купуючи російські товари, натомість придбавши українські, — зазначив ініціатор акції Діонісій Каплін. — Ми розуміємо, що кожна гривня, вкладена в російські товари, повернеться до нас кулею з автомата Калашникова — це головна теза нашої акції.

З самого початку ініціативу громадських діячів підтримали підприємці. Вони безкоштовно надрукували десять тисяч примірників листівок та таку ж кількість тематичних наліпок. Дизайн розробляли самі активісти.

Уже наступного дня учасники акції стояли біля «Сбербанку Росії» з відповідними транспарантами. Новини про бойкот знайшли підтримку серед журналістів і швидко розліталися по полтавських ЗМІ.

Наступним кроком стали акції у співпраці ГО «Аналітичний центр розвитку громадянського суспільства», котру представляє ініціатор, із громадською організацією «Відсіч». Полтавський координатор «Відсічі» Валентина Коробка разом з Діонісієм Капліним організували флешмоб у супермаркеті «Сільпо». На декілька хвилин активісти впали посеред цього закладу торгівлі з надписами «Бойкотуй російське», «Російське вбиває», «Не спонсоруй війну». Таким чином, активісти намагалися звернути увагу на цю ініціативу.

Згодом «Відсіч» продовжила цю акцію флешмобами в інших супермаркетах міста. Навіть малювали зубаті матрьошки на асфальті.

Діонісій Каплін пішов іншим шляхом. Громадська думка вже була підготовлена до більш дієвих методів бойкоту. Тому як депутат Полтавської обласної ради, він закликав колег рекомендувати магазинам маркувати російські товари. На той момент (квітень 2014 року) в Полтаві вже маркували товари у кількох магазинах та супермаркетах, тисячі полтавців свідомо не купували російські товари в магазинах. Активісти постійно проводили тематичні заходи. Попит на російське, згідно опитування керівництва магазинів, зменшився на 40%.

Далі активісти почали бити по найбільшому російському бізнесу в Полтаві. А це представники нафтогазових компаній. Вже 29 квітня полтавські активісти почали бойкотували російські бензозаправки: Лукойл, ТНК, Татнафт, Формула, Смайл, Газпромнєфть.

Робота в соцмережах

Сторінка громадської ініціативи жителів Полтави «Бойкот російських товарів» була створена на початку березня 2014 року. І відразу її контент почав набирати велику кількість переглядів, лайків та перепостів. Перший пост набрав 20000 переглядів. Такі результати не завжди вдається отримати всеукраїнським проектам. Згодом на сторінці з’явились відео з полтавських акцій. Переглядаючи статистику, стало зрозуміло, що популярність сторінки вийшла на всеукраїнський рівень, а згодом і на міжнародний.

— Найпопулярніші міста, які нас переглядають, це — Київ, Львів, Полтава, Дніпропетровськ, Харків, Івано-Франківськ, Тернопіль та інші. Якщо брати статистику країн, то це — Україна, США, Італія, Грузія, Росія, Польща, Канада та інші країни. Деякі публікації переглядають 50000 тисяч осіб, — говорить Олександр, модератор сторінки.

Найбільшою популярністю користуються власноруч створені пости, які містять заклики до бойкоту та вказують на його ефективність. З моменту створення на сторінці розміщено більше 200 публікацій, з яких значна частина — контент власного виробництва. На сьогодні майже 2 тисячі осіб переглядають щодня новини сторінки. Контент створюється не тільки завдяки модераторам, а й користувачам, які надсилають цікаві теми й пости.

– Серед відвідувачів на сторінці зберігається тенденція до спілкування. Всі намагаються хоча б чимось допомогти країні. Новина про розпорядження губернатора щодо маркування російських товарів та їх окреме розміщення на полицях розійшлася в мережі величезною кількістю переглядів, репостів, лайків та коментарів. Станом на липень її переглянуло близько 55000 осіб, – розказує модератор сторінки «Бойкот російських товарів».

Перемоги ініціативи

Робота у соцмережах, акції активістів Полтави й зростання патріотизму в Україні зробили своє — губернатор Полтавщини Віктор Бугайчук підписав розпорядження щодо спеціального помітного маркування товарів російського походження позначкою «Товари з Російської Федерації» та їхнього розміщення на окремій полиці.

— Це був попередній документ. Він потребує додаткових уточнень, — прокоментував Віктор Бугайчук. — Що стосується маркування, то вважаю недоречним маркувати такі товари російським прапором. Потрібно продумати тут: чи ведмедиком, чи берізкою, чи жуком колорадським, чи контуром штату Колорадо. Звичайно, це наші рекомендації, тиску не буде, це не торгова війна. Водночас будемо вдячними за розуміння, адже потрібно підтримати вітчизняного виробника, тим більше, що на Полтавщині є всі аналоги товарів, які зараз виробляються в Росії.

Тож протидіяти інформаційній війні може кожен. Методи боротьби існують і вони доступні. Активісти просто зібрались і зробили те, що могли, — і це принесло відчутні результати. 

Публикация подготовлена для сайта mymedia.org.ua, созданного в рамках проекта MYMEDIA при финансовой поддержке Министерства иностранных дел Дании (Danida). Републикация материалов сайта всячески приветствуется, при условии размещения активной гиперссылки на ресурс mymedia.org.ua.
Копировать в буфер обмена
Подписаться на новости
Закрыть
Отписаться от новостей
Закрыть
Опрос
Закрыть
  • 1Какой стол вам нравится?*
  • 2На каком стуле вам удобнее сидеть?*
    На кресле
    На электрическом стуле
    На табуретке
  • 3Как вы провели лето? *