Статьи

Приїхавши в невелике селище та відкривши місцеву пресу, читач навряд очікує побачити локальний аналог «Нью-Йорк Таймз». Так вже склалось, що до регіональних видань ставляться з певною іронією. Однак, існують і успішні кейси таких медіа. Наприклад, в Іспанії. Пропонуємо огляд кількох їхніх вдалих проектів. 

Granadaimedia                                           

Granadaimedia – видання, яке дає змогу дізнатись, що відбувається у різних районі міста Гранада. Назви районів є заголовками рубрик сайту. 

«Ми стоїмо перед мрією створити абсолютно незалежне, відповідальне та професійне медіа. У наших довідкових GranadaiMedia ми розповідаємо про  околиці Гранади і її жителів, які можуть не лише коментувати новини, а й створювати і публікувати їх. Гіперлокальна журналістика і громадянська журналістика зібрали нас разом у цьому проекті», – розповідають журналісти проекту. 

Ця згуртованість є серцем GranadaiMedia. Хто може знає краще за місцевого жителя , що ж насправді робиться «на районі». Є фотоапарат чи телефон? Можна без вагань знімати виступ вуличного музиканта чи будь-що інше, що передаває ритм міста, району, вулиці... А перш ніж вийти з дому, можна дізнатися, яку погоду чекати, коли на вашу зупинку прийде потрібний автобус і що цікавого відбувається неподалік. Тут же – знайти останні новини, проблеми та історію району, почитати цікаві факти та персоніфіковані оповідки жителів. 

На думку авторів Granadaimedia, дізнатись про потреби людей та реальний стан речей можна, лише вислухавши та почувши все з перших вуст. Ймовірно, в цьому є одночасно і плюс і мінус місцевих медіа. Часто складно розповідати про нюанси на місцевому рівні. Проте, наскільки точно можна розповісти історію – варто поспілкуватись з сусідом.

GranadaiMedia розміщує рекламу, за рахунок якої і підтримується сайт. Також виданню можна пожертувати кошти або підтримати рекламою – розмістивши у власному блозі чи на сайті блозі віджит Granadaimedia. Ось приклад відео, в якому журналісти закликають підтримати проект матеріально або долучитися до проекту – стати його «інформатором» у певному районі. 

Somos Malasaña 

У Somos Malasaña до гіперлокальності ставляться навіть з більшим завзяттям. Видання розповідає лише про життя одного району Мадрида – Malasaña. 

«Ми перше в інтернеті видання про Ваш район, єдине професійне медіа, присвячене винятково району Malasaña. Ми є, або ми прагнемо бути, гучномовцем для всіх жителів і підприємств в районі. Ця сторінка створена, щоб зробити місце, де Ви живете, більш динамічним. Ми прагнемо брати участь в житті району, збагачувати його. Ми – сайт, куди Ви  можете надіслати ваші скарги та інші пропозиції. Ми – дошка оголошень, де ви можете залишити будь-яку записку, яку побачать інші», – пояснює команда проекту. 

Дійсно, у  кількох рубриках є опція внести пропозицію – від реклами до покращення облаштування подвір’я.  Подібна інтеракція забезпечує фідбек від читачів. У рубриці «Вільний час» міститься гід, куди можна завітати, така собі афіша з основною інформацією «що? де? коли?». Окрема рубрика присвячена вуличному мистецтву – неспроста. Адже саме в цьому районі знаходить Музей вуличного мистецтва.

У рубриці «Сусіди» є безліч різноманітних приватних оголошень, мапа транспорту, повідомлення комерційного характеру. Рубрику «Бізнес» розраховано для розміщення реклами, а «Блоги» – публікації місцевих про все на світі – від кулінарії до спорту. 

Kubilha 

Автори видання Kubilha з Більбао зробили акцент не просто на поділі міста на райони, а певній сфері – мистецькому житті. Часто саме певна тематика, нехай навіть вузька, допомагає знайти свого читача. До речі, це робить сайт привабливим не лише для місцевих поціновувачів арту, а й туристів, що радо дізнаються, на яку культурну програму вони можуть розраховувати.

До тих, хто завітав на сайт, творці проекту звертаються ніби зі старих знайомих. Кожен учасник команди коротко розповідає про себе – хтось цілою промовою, хтось – зазначивши адресу пошти чи ім’я в Twitter.

«Я невтомний журналіст зі знанням мережі, шукаю нові способи поліпшити свою професію і свою роботу через можливості, що надає інтернет та нові технології. Дехто вважає мене тролем, але я добрий, не кусаюсь», – пише один з журналістів про себе.

Спільне вступне слово-звернення теж щире і невимушене:

«Ми група журналістів, які вірять у краще майбутнє нашої професії. Ми бачимо поточну ситуацію з кризою і невизначеністю у царині інформації і хочемо зробити щось інше. Культура є важливою частиною нового Більбао, який зараз розбудовується. 

Ми вважаємо, що цю культурну частину життя не повністю розкрито. Ми хочемо робити іншу журналістику і розповідали про дещо інше. Ми повинні бути сильними з сильними і  слабкими зі слабкими. Це має бути Журналістика з великої літери. Розповідати про те, що відбувається, настільки, наскільки зможемо, цінуючи кожну, навіть незначну деталь чи тему».

Ці питання вони і розкривають у різноманітних рубриках.

Ці питання вони і розкривають у різноманітних рубриках.

У  «Спадщині» можна знайти рецензії та гіди по найближчих культурним подіям: від виставки в міському музеї – до огляду подій Святого Тижня в Більбао. Тут же йдеться про всілякі парки та установи у місті. Всі матеріали мають пряму прив’язку до історичної  та культурної спадщини.

У «Подіях дня» містяться огляди більш нагального характеру, новинного спрямування. Це може бути розповідь про нещодавній фестиваль кіно або інтерв’ю з якимось культурним критиком.

«Фільмотека» – це не онлайн-кінотеатр, це радше лабораторія кінооглядів з обов’язковим мультимедійним наповненням. Наприклад, рецензію до фільму підкріплять відео-трейлером чи якимись уривками стрічки. А якщо це зустріч режисером фільму на його показі, то читач може послухати пряму мову. А у розділі «Стрім» – онлайн-трансляції із заходів.

У рубриці «Наука» – підбірка цікавих фактів, лекцій від науковців, що проходили в місті, полеміка та тенденцій в сфері науки. Разом з тим, помітно, що автори роблять соціальний акцент у цих текстах і не надто відходять від культурного вектору. Наприклад, у тексті про популяризацію вивчення науки серед молоді, відчувається спонукання до наукової діяльності та розвитку.

Публикация предоставлена для конкурса журналистских материалов о местных СМИ, организованном общественной организацией «Телекритика» и проектом MYMEDIA при финансовой поддержке Министерства иностранных дел Дании (Danida).

Републикация конкурсных материалов всячески приветствуется, при условии размещения активной гиперссылки на ресурс mymedia.org.ua. 

Комментарии

Републикация
Закрыть
Правила републикации материала
  • 1MYMEDIA приветствует использование, перепечатывание и распространение материалов, опубликованных на нашем сайте.
  • 2Обязательным условием использования материалов MYMEDIA является указание их авторства, ресурса mymedia.org.ua как первоисточника и размещение активной ссылки на оригинал материала на нашем сайте.
  • 3Если републикуется лишь часть материала, это обязательно указывается в тексте.
  • 4Не допускаются изменения содержания, имен или фактов, наведенных в материале, а также другие его трансформации, которые влекут за собой искажение смысла и замысла автора.
  • 5MYMEDIA оставляет за собой право в любое время отозвать разрешение на использование материала.

Приїхавши в невелике селище та відкривши місцеву пресу, читач навряд очікує побачити локальний аналог «Нью-Йорк Таймз». Так вже склалось, що до регіональних видань ставляться з певною іронією. Однак, існують і успішні кейси таких медіа. Наприклад, в Іспанії. Пропонуємо огляд кількох їхніх вдалих проектів. 

Granadaimedia                                           

Granadaimedia – видання, яке дає змогу дізнатись, що відбувається у різних районі міста Гранада. Назви районів є заголовками рубрик сайту. 

«Ми стоїмо перед мрією створити абсолютно незалежне, відповідальне та професійне медіа. У наших довідкових GranadaiMedia ми розповідаємо про  околиці Гранади і її жителів, які можуть не лише коментувати новини, а й створювати і публікувати їх. Гіперлокальна журналістика і громадянська журналістика зібрали нас разом у цьому проекті», – розповідають журналісти проекту. 

Ця згуртованість є серцем GranadaiMedia. Хто може знає краще за місцевого жителя , що ж насправді робиться «на районі». Є фотоапарат чи телефон? Можна без вагань знімати виступ вуличного музиканта чи будь-що інше, що передаває ритм міста, району, вулиці... А перш ніж вийти з дому, можна дізнатися, яку погоду чекати, коли на вашу зупинку прийде потрібний автобус і що цікавого відбувається неподалік. Тут же – знайти останні новини, проблеми та історію району, почитати цікаві факти та персоніфіковані оповідки жителів. 

На думку авторів Granadaimedia, дізнатись про потреби людей та реальний стан речей можна, лише вислухавши та почувши все з перших вуст. Ймовірно, в цьому є одночасно і плюс і мінус місцевих медіа. Часто складно розповідати про нюанси на місцевому рівні. Проте, наскільки точно можна розповісти історію – варто поспілкуватись з сусідом.

GranadaiMedia розміщує рекламу, за рахунок якої і підтримується сайт. Також виданню можна пожертувати кошти або підтримати рекламою – розмістивши у власному блозі чи на сайті блозі віджит Granadaimedia. Ось приклад відео, в якому журналісти закликають підтримати проект матеріально або долучитися до проекту – стати його «інформатором» у певному районі. 

Somos Malasaña 

У Somos Malasaña до гіперлокальності ставляться навіть з більшим завзяттям. Видання розповідає лише про життя одного району Мадрида – Malasaña. 

«Ми перше в інтернеті видання про Ваш район, єдине професійне медіа, присвячене винятково району Malasaña. Ми є, або ми прагнемо бути, гучномовцем для всіх жителів і підприємств в районі. Ця сторінка створена, щоб зробити місце, де Ви живете, більш динамічним. Ми прагнемо брати участь в житті району, збагачувати його. Ми – сайт, куди Ви  можете надіслати ваші скарги та інші пропозиції. Ми – дошка оголошень, де ви можете залишити будь-яку записку, яку побачать інші», – пояснює команда проекту. 

Дійсно, у  кількох рубриках є опція внести пропозицію – від реклами до покращення облаштування подвір’я.  Подібна інтеракція забезпечує фідбек від читачів. У рубриці «Вільний час» міститься гід, куди можна завітати, така собі афіша з основною інформацією «що? де? коли?». Окрема рубрика присвячена вуличному мистецтву – неспроста. Адже саме в цьому районі знаходить Музей вуличного мистецтва.

У рубриці «Сусіди» є безліч різноманітних приватних оголошень, мапа транспорту, повідомлення комерційного характеру. Рубрику «Бізнес» розраховано для розміщення реклами, а «Блоги» – публікації місцевих про все на світі – від кулінарії до спорту. 

Kubilha 

Автори видання Kubilha з Більбао зробили акцент не просто на поділі міста на райони, а певній сфері – мистецькому житті. Часто саме певна тематика, нехай навіть вузька, допомагає знайти свого читача. До речі, це робить сайт привабливим не лише для місцевих поціновувачів арту, а й туристів, що радо дізнаються, на яку культурну програму вони можуть розраховувати.

До тих, хто завітав на сайт, творці проекту звертаються ніби зі старих знайомих. Кожен учасник команди коротко розповідає про себе – хтось цілою промовою, хтось – зазначивши адресу пошти чи ім’я в Twitter.

«Я невтомний журналіст зі знанням мережі, шукаю нові способи поліпшити свою професію і свою роботу через можливості, що надає інтернет та нові технології. Дехто вважає мене тролем, але я добрий, не кусаюсь», – пише один з журналістів про себе.

Спільне вступне слово-звернення теж щире і невимушене:

«Ми група журналістів, які вірять у краще майбутнє нашої професії. Ми бачимо поточну ситуацію з кризою і невизначеністю у царині інформації і хочемо зробити щось інше. Культура є важливою частиною нового Більбао, який зараз розбудовується. 

Ми вважаємо, що цю культурну частину життя не повністю розкрито. Ми хочемо робити іншу журналістику і розповідали про дещо інше. Ми повинні бути сильними з сильними і  слабкими зі слабкими. Це має бути Журналістика з великої літери. Розповідати про те, що відбувається, настільки, наскільки зможемо, цінуючи кожну, навіть незначну деталь чи тему».

Ці питання вони і розкривають у різноманітних рубриках.

Ці питання вони і розкривають у різноманітних рубриках.

У  «Спадщині» можна знайти рецензії та гіди по найближчих культурним подіям: від виставки в міському музеї – до огляду подій Святого Тижня в Більбао. Тут же йдеться про всілякі парки та установи у місті. Всі матеріали мають пряму прив’язку до історичної  та культурної спадщини.

У «Подіях дня» містяться огляди більш нагального характеру, новинного спрямування. Це може бути розповідь про нещодавній фестиваль кіно або інтерв’ю з якимось культурним критиком.

«Фільмотека» – це не онлайн-кінотеатр, це радше лабораторія кінооглядів з обов’язковим мультимедійним наповненням. Наприклад, рецензію до фільму підкріплять відео-трейлером чи якимись уривками стрічки. А якщо це зустріч режисером фільму на його показі, то читач може послухати пряму мову. А у розділі «Стрім» – онлайн-трансляції із заходів.

У рубриці «Наука» – підбірка цікавих фактів, лекцій від науковців, що проходили в місті, полеміка та тенденцій в сфері науки. Разом з тим, помітно, що автори роблять соціальний акцент у цих текстах і не надто відходять від культурного вектору. Наприклад, у тексті про популяризацію вивчення науки серед молоді, відчувається спонукання до наукової діяльності та розвитку.

Публикация предоставлена для конкурса журналистских материалов о местных СМИ, организованном общественной организацией «Телекритика» и проектом MYMEDIA при финансовой поддержке Министерства иностранных дел Дании (Danida).

Републикация конкурсных материалов всячески приветствуется, при условии размещения активной гиперссылки на ресурс mymedia.org.ua. 

Копировать в буфер обмена
Подписаться на новости
Закрыть
Отписаться от новостей
Закрыть
Опрос
Закрыть
  • 1Какой стол вам нравится?*
  • 2На каком стуле вам удобнее сидеть?*
    На кресле
    На электрическом стуле
    На табуретке
  • 3Как вы провели лето? *