Статьи

«Аналітичний центр розвитку громадянського суспільства» проаналізував кандидатів на цю посаду згідно із критеріів Бі-Бі-Сі та міжнародних журналістських організацій.

Те, що це питання викликало неабиякий резонанс — закономірно. Посада — важлива та публічна. А ще «своя» людина на посаді гендиректора — це дуже вигідно для влади чи будь-якої політсили. Як-то кажуть, ти нічого не робиш, доки про це не розкажуть по телевізору.

Проте доля дала Україні унікальний шанс на перезавантаження. І дуже б не хотілося, щоб нова влада пішла шляхом попередніх керівників — залишила «Лтаву» кишеньковим телебаченням обласної ради та адміністрації.

Тому вкрай важливо призначити на посаду генерального директора обласного телебачення достойну людину, яку б поважав колектив, та яка зможе працювати під постійним тиском.

Для початку ми знайшли критерії, за якими обирають ТОП-менеджерів Бі-Бі-Сі. Звісно, конкурс відкритий.

  • Кандидат повинен мати вчену ступінь, мінімум бакалавра, в сферах журналістики, телерадіомовлення, або зв’язків із громадськістю. Допускається до конкурсу кандидат, який, наприклад, не має освіти в сфері телерадіомовлення, проте має досвід роботи на телебаченні й профільну журналістську освіту.
  • Кандидат повинен мати досвід роботи на телебаченні (не менше 5 років).
  • Кандидат повинен мати досвід керівництва колективом (не менше трьох років) у медіа сфері (мінімум начальник відділу).
  • Кандидат повинен уміти самостійно писати журналістські матеріали. Зразки яких він пред’являє роботодавцю (матеріали повинні бути написані не більше двох років тому й бути оприлюднені в якомусь із ЗМІ).
  • Кандидат повинен розуміти технічні можливості компанії та мати уявлення про те, як їх використовувати для створення потрібного телевізійного продукту.
  • Кандидат повинен мати досвід виробництва різного телевізійного продукту (інформаційні сюжети, просвітницькі, розважальні, навчальні проекти тощо).
  • Кандидат повинен уміти «вийти у прямий ефір», провести його.
  • Кандидат не повинен бути політично заангажованим: не бути членом жодної політичної партії, не працювати в її структурах протягом останніх п’яти років.

 

На даний момент в засобах масової інформації та соцмережах обговорюють три кандидатури: Людмила Кучеренко, Євген Лопушинський та Юрій Ісаєв. Проаналізувавши медіапростір, ми додали до цього списку ще дев’ять можливих кандидатур. Кожного з них ми умовно протестували на основі критеріїв Бі-Бі-Сі до ТОП-менеджерів. У результаті маємо таку інфорграфіку. Якщо кандидат відповідає критерію, то біля його фотографії — відповідна іконка забарвлена в синій колір.

Також ми проаналізували документи міжнародних журналістських організацій, таких як Freedom house, «Репортери без кордонів» та Міжнародна федерація журналістів. І на основі них також виділили критерії до керівників телеканалів.

  • Наявність профільного диплому (перевага надається тим кандидатам, які мають додаткову освіту за фахом). До цього критерію можна додати ще наявність міжнародної освіти.
  • Авторитет серед колег.
  • Досвід керівництва колективом (кожна міжнародна організація ставить свої вимоги, але в середньому це від п’яти років).
  • Готовність реформування засобу масової інформації згідно сучасних вимог.
  • Представлення Програми розвитку даного засобу масової інформації.

 

До цих критеріїв ми б особисто додали вік (30-45 років). А в реаліях нашого сьогодення ще й політичну заангажованість. Те, що посада генерального директора обласного телебачення не має бути заполітизованою, не викликає сумнівів ні в кого.

Це один із фактів, яким зараз дорікають нинішньому керівнику «Лтави» — Миколі Ляпаненку. Треба розуміти, що не може людина, яка вчора була членом партії або працювала в її структурі, завтра не «посприяти» своїм колишнім роботодавцям. Якщо наша держава вирішила йти європейським шляхом, то обирати треба кращого професіонала, а не того, хто активніше брав участь у політичних процесах.

Тож перш ніж обрати нового генерального директора ОДТРК «Лтава», потрібно чесно проаналізувати його на основі всесвітніх критеріїв до цієї посади. І задача нової влади — забезпечити прозоре проведення конкурсу. Це буде тестом для керівництва області: чи зможуть вони відмовитися від «керованої» обласної телерадіокомпанії? Натомість чесно призначити професіонала. А задача громадських об’єднань та організацій — проконтролювати цей процес. Що ми, власне, і зробили в цьому дослідженні.

А чисто по-людськи хочеться, щоб наше обласне телебачення було цікавим, сучасним, креативним. Бо на даний момент компанія, яка має найбільше покриття, технічні можливості та фінансове забезпечення в області, не відповідає запитам абсолютної більшості глядачів.

Публикация подготовлена для издания poltava.pl.ua и предоставлена для конкурса журналистских материалов о местных СМИ, организованном общественной организацией «Телекритика» и проектом MYMEDIA при финансовой поддержке Министерства иностранных дел Дании (Danida).

Републикация конкурсных материалов всячески приветствуется, при условии размещения активной гиперссылки на ресурс mymedia.org.ua. 

 

Комментарии

Републикация
Закрыть
Правила републикации материала
  • 1MYMEDIA приветствует использование, перепечатывание и распространение материалов, опубликованных на нашем сайте.
  • 2Обязательным условием использования материалов MYMEDIA является указание их авторства, ресурса mymedia.org.ua как первоисточника и размещение активной ссылки на оригинал материала на нашем сайте.
  • 3Если републикуется лишь часть материала, это обязательно указывается в тексте.
  • 4Не допускаются изменения содержания, имен или фактов, наведенных в материале, а также другие его трансформации, которые влекут за собой искажение смысла и замысла автора.
  • 5MYMEDIA оставляет за собой право в любое время отозвать разрешение на использование материала.

«Аналітичний центр розвитку громадянського суспільства» проаналізував кандидатів на цю посаду згідно із критеріів Бі-Бі-Сі та міжнародних журналістських організацій.

Те, що це питання викликало неабиякий резонанс — закономірно. Посада — важлива та публічна. А ще «своя» людина на посаді гендиректора — це дуже вигідно для влади чи будь-якої політсили. Як-то кажуть, ти нічого не робиш, доки про це не розкажуть по телевізору.

Проте доля дала Україні унікальний шанс на перезавантаження. І дуже б не хотілося, щоб нова влада пішла шляхом попередніх керівників — залишила «Лтаву» кишеньковим телебаченням обласної ради та адміністрації.

Тому вкрай важливо призначити на посаду генерального директора обласного телебачення достойну людину, яку б поважав колектив, та яка зможе працювати під постійним тиском.

Для початку ми знайшли критерії, за якими обирають ТОП-менеджерів Бі-Бі-Сі. Звісно, конкурс відкритий.

  • Кандидат повинен мати вчену ступінь, мінімум бакалавра, в сферах журналістики, телерадіомовлення, або зв’язків із громадськістю. Допускається до конкурсу кандидат, який, наприклад, не має освіти в сфері телерадіомовлення, проте має досвід роботи на телебаченні й профільну журналістську освіту.
  • Кандидат повинен мати досвід роботи на телебаченні (не менше 5 років).
  • Кандидат повинен мати досвід керівництва колективом (не менше трьох років) у медіа сфері (мінімум начальник відділу).
  • Кандидат повинен уміти самостійно писати журналістські матеріали. Зразки яких він пред’являє роботодавцю (матеріали повинні бути написані не більше двох років тому й бути оприлюднені в якомусь із ЗМІ).
  • Кандидат повинен розуміти технічні можливості компанії та мати уявлення про те, як їх використовувати для створення потрібного телевізійного продукту.
  • Кандидат повинен мати досвід виробництва різного телевізійного продукту (інформаційні сюжети, просвітницькі, розважальні, навчальні проекти тощо).
  • Кандидат повинен уміти «вийти у прямий ефір», провести його.
  • Кандидат не повинен бути політично заангажованим: не бути членом жодної політичної партії, не працювати в її структурах протягом останніх п’яти років.

 

На даний момент в засобах масової інформації та соцмережах обговорюють три кандидатури: Людмила Кучеренко, Євген Лопушинський та Юрій Ісаєв. Проаналізувавши медіапростір, ми додали до цього списку ще дев’ять можливих кандидатур. Кожного з них ми умовно протестували на основі критеріїв Бі-Бі-Сі до ТОП-менеджерів. У результаті маємо таку інфорграфіку. Якщо кандидат відповідає критерію, то біля його фотографії — відповідна іконка забарвлена в синій колір.

Також ми проаналізували документи міжнародних журналістських організацій, таких як Freedom house, «Репортери без кордонів» та Міжнародна федерація журналістів. І на основі них також виділили критерії до керівників телеканалів.

  • Наявність профільного диплому (перевага надається тим кандидатам, які мають додаткову освіту за фахом). До цього критерію можна додати ще наявність міжнародної освіти.
  • Авторитет серед колег.
  • Досвід керівництва колективом (кожна міжнародна організація ставить свої вимоги, але в середньому це від п’яти років).
  • Готовність реформування засобу масової інформації згідно сучасних вимог.
  • Представлення Програми розвитку даного засобу масової інформації.

 

До цих критеріїв ми б особисто додали вік (30-45 років). А в реаліях нашого сьогодення ще й політичну заангажованість. Те, що посада генерального директора обласного телебачення не має бути заполітизованою, не викликає сумнівів ні в кого.

Це один із фактів, яким зараз дорікають нинішньому керівнику «Лтави» — Миколі Ляпаненку. Треба розуміти, що не може людина, яка вчора була членом партії або працювала в її структурі, завтра не «посприяти» своїм колишнім роботодавцям. Якщо наша держава вирішила йти європейським шляхом, то обирати треба кращого професіонала, а не того, хто активніше брав участь у політичних процесах.

Тож перш ніж обрати нового генерального директора ОДТРК «Лтава», потрібно чесно проаналізувати його на основі всесвітніх критеріїв до цієї посади. І задача нової влади — забезпечити прозоре проведення конкурсу. Це буде тестом для керівництва області: чи зможуть вони відмовитися від «керованої» обласної телерадіокомпанії? Натомість чесно призначити професіонала. А задача громадських об’єднань та організацій — проконтролювати цей процес. Що ми, власне, і зробили в цьому дослідженні.

А чисто по-людськи хочеться, щоб наше обласне телебачення було цікавим, сучасним, креативним. Бо на даний момент компанія, яка має найбільше покриття, технічні можливості та фінансове забезпечення в області, не відповідає запитам абсолютної більшості глядачів.

Публикация подготовлена для издания poltava.pl.ua и предоставлена для конкурса журналистских материалов о местных СМИ, организованном общественной организацией «Телекритика» и проектом MYMEDIA при финансовой поддержке Министерства иностранных дел Дании (Danida).

Републикация конкурсных материалов всячески приветствуется, при условии размещения активной гиперссылки на ресурс mymedia.org.ua. 

 

Копировать в буфер обмена
Подписаться на новости
Закрыть
Отписаться от новостей
Закрыть
Опрос
Закрыть
  • 1Какой стол вам нравится?*
  • 2На каком стуле вам удобнее сидеть?*
    На кресле
    На электрическом стуле
    На табуретке
  • 3Как вы провели лето? *