Статьи

Міністерство освіти України планує відділити старші школи від середніх та зробити вступ до 10 класу на конкурсній основі.

Анжела Міндер закінчує дев’ятий клас. Вона хоче вступити до університету і стати економістом. Для цього їй потрібна повна середня освіта, тому вона планує продовжити навчання у школі. Однак українська влада розглядає питання відокремлення старших класів від середніх в окрему структуру. І скоріше за все Анжелі, як й іншим дев’ятикласникам доведеться складати вступні іспити в 10 клас.

Про подібну ініціативу заявив директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук. За його словами, соціологія показує, що в Україні склалася ситуація, коли тільки 14% респондентів задоволені якістю освіти в старших класах.

«Очевидно, що учнів у старші класи потрібно приймати на конкурсній основі, на основі ВНЗ. Старша школа має бути профільною», –  переконаний Лікарчук. 

З ним погоджуються освітяни. За словами голови профспілки працівників освіти старовижівського району Наталії Ткачук, у багатьох європейських країнах діти, рівень знань яких не дозволяє вступити до університету отриматують робітничі професії. «Таким чином відокремлення старшої школи допоможе виокремити робітничий клас», – вважає Наталія.  

Інший методист відділу освіти старовижівської РДА Микола Павлюк наводить приклад: «Прийшли десятикласники. З 20 учнів, які навчаються в одному й тому самому класі, 80% вибрали математичний профіль, а інші 20% мають своє бачення». В резудьтаті, коли дитина закінчує певний профіль старшої школи, то вона не завжди продовжує навчання за профілем навчання.
 
На думку Павлюка, було б добре, якби існувала можливість створити певні центри, а учням надати можливість виїжджати. «В одній школі багато профільних класів зробити неможливо, бо фінансування не дозволяє», – додає він.
 
Натомість вчитель історії України у дубечненській школі Людмила Махун вважає, що дитині обовязково потрібно продовжувати навчання у старших класах. «Два додаткових роки у школі певно що не додали б їй особливих знань, ще й тим, хто не хоче вчитись, однак загальний розвиток і свідомість дитини стали б незрівнянно вищі», – пояснює Людмила.
 
Мама одного з девятикласників Любов Костючик вважає, що Міністерство освіти України на правильному шляху у галузі реформування середньої освіти. «Хотілося, щоб у 10 і 11 класи приходили учні, які цікавляться тими чи іншими науками, які хочуть навчатися, які хочуть продовжувати навчання у ВНЗ», – розповідає Костючик.
 
Однак Анжела проти нововведення. «Для мене було б краще навчатись за структурою, яка є в нашій країні. І я не хочу, щоб щось змінювалось», – пояснює Анжела.
 
Вона боїтьсяне пройти у старшу школу на конкурсній основі. До того ж вона сумнівається, що навчання залишиться безкоштовним. А її батькам не мають змоги його оплачувати. 
 
Однак Лікарчук заспокоює, що ніде немає положення, згідно з яким освіта у 10-11 класах стане платною. Таке положення відсутнє і в пропозиціях Мінфіну.
 
«Хоча старша школа повинна коштувати для бюджету, ніж початкова середня освіта. Немає сумнівів, що старша школа повинна бути реформована. До цього ми повинні іти», – відзначає Лікарчук.
 
Учениця одинадцятого класу Тетяна Потапук зауважила, що таке нововведення є необхідним, так як частина її однокласників недотягують до профілю, за яким вони навчаються. А інша -продовжує навчання в університетах за іншим профілем. «Я б відреагувала на це нововведення позитивно, і якби в мене був шанс поступити до старшої школи на конкурсній основі, я була б дуже рада», – каже Тетяна.
 
Пропонована реформа має змінити життя школярів. Адже її мета – зробити так, щоб учні правильно вибирали свій напрям у житті, ішли по своєму покликанню. Можливо, це і призведе до покращення якості освіти. 
 
Робота переможця конкурсу статтей та есе «Свобода. Демократія. Зміни» в рамках медіашколи для молоді FreedomUkraine, організованої Академією української преси за підтримки програми MYMEDIA.

Комментарии

Републикация
Закрыть
Правила републикации материала
  • 1MYMEDIA приветствует использование, перепечатывание и распространение материалов, опубликованных на нашем сайте.
  • 2Обязательным условием использования материалов MYMEDIA является указание их авторства, ресурса mymedia.org.ua как первоисточника и размещение активной ссылки на оригинал материала на нашем сайте.
  • 3Если републикуется лишь часть материала, это обязательно указывается в тексте.
  • 4Не допускаются изменения содержания, имен или фактов, наведенных в материале, а также другие его трансформации, которые влекут за собой искажение смысла и замысла автора.
  • 5MYMEDIA оставляет за собой право в любое время отозвать разрешение на использование материала.

Міністерство освіти України планує відділити старші школи від середніх та зробити вступ до 10 класу на конкурсній основі.

Анжела Міндер закінчує дев’ятий клас. Вона хоче вступити до університету і стати економістом. Для цього їй потрібна повна середня освіта, тому вона планує продовжити навчання у школі. Однак українська влада розглядає питання відокремлення старших класів від середніх в окрему структуру. І скоріше за все Анжелі, як й іншим дев’ятикласникам доведеться складати вступні іспити в 10 клас.

Про подібну ініціативу заявив директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук. За його словами, соціологія показує, що в Україні склалася ситуація, коли тільки 14% респондентів задоволені якістю освіти в старших класах.

«Очевидно, що учнів у старші класи потрібно приймати на конкурсній основі, на основі ВНЗ. Старша школа має бути профільною», –  переконаний Лікарчук. 

З ним погоджуються освітяни. За словами голови профспілки працівників освіти старовижівського району Наталії Ткачук, у багатьох європейських країнах діти, рівень знань яких не дозволяє вступити до університету отриматують робітничі професії. «Таким чином відокремлення старшої школи допоможе виокремити робітничий клас», – вважає Наталія.  

Інший методист відділу освіти старовижівської РДА Микола Павлюк наводить приклад: «Прийшли десятикласники. З 20 учнів, які навчаються в одному й тому самому класі, 80% вибрали математичний профіль, а інші 20% мають своє бачення». В резудьтаті, коли дитина закінчує певний профіль старшої школи, то вона не завжди продовжує навчання за профілем навчання.
 
На думку Павлюка, було б добре, якби існувала можливість створити певні центри, а учням надати можливість виїжджати. «В одній школі багато профільних класів зробити неможливо, бо фінансування не дозволяє», – додає він.
 
Натомість вчитель історії України у дубечненській школі Людмила Махун вважає, що дитині обовязково потрібно продовжувати навчання у старших класах. «Два додаткових роки у школі певно що не додали б їй особливих знань, ще й тим, хто не хоче вчитись, однак загальний розвиток і свідомість дитини стали б незрівнянно вищі», – пояснює Людмила.
 
Мама одного з девятикласників Любов Костючик вважає, що Міністерство освіти України на правильному шляху у галузі реформування середньої освіти. «Хотілося, щоб у 10 і 11 класи приходили учні, які цікавляться тими чи іншими науками, які хочуть навчатися, які хочуть продовжувати навчання у ВНЗ», – розповідає Костючик.
 
Однак Анжела проти нововведення. «Для мене було б краще навчатись за структурою, яка є в нашій країні. І я не хочу, щоб щось змінювалось», – пояснює Анжела.
 
Вона боїтьсяне пройти у старшу школу на конкурсній основі. До того ж вона сумнівається, що навчання залишиться безкоштовним. А її батькам не мають змоги його оплачувати. 
 
Однак Лікарчук заспокоює, що ніде немає положення, згідно з яким освіта у 10-11 класах стане платною. Таке положення відсутнє і в пропозиціях Мінфіну.
 
«Хоча старша школа повинна коштувати для бюджету, ніж початкова середня освіта. Немає сумнівів, що старша школа повинна бути реформована. До цього ми повинні іти», – відзначає Лікарчук.
 
Учениця одинадцятого класу Тетяна Потапук зауважила, що таке нововведення є необхідним, так як частина її однокласників недотягують до профілю, за яким вони навчаються. А інша -продовжує навчання в університетах за іншим профілем. «Я б відреагувала на це нововведення позитивно, і якби в мене був шанс поступити до старшої школи на конкурсній основі, я була б дуже рада», – каже Тетяна.
 
Пропонована реформа має змінити життя школярів. Адже її мета – зробити так, щоб учні правильно вибирали свій напрям у житті, ішли по своєму покликанню. Можливо, це і призведе до покращення якості освіти. 
 
Робота переможця конкурсу статтей та есе «Свобода. Демократія. Зміни» в рамках медіашколи для молоді FreedomUkraine, організованої Академією української преси за підтримки програми MYMEDIA.
Копировать в буфер обмена
Подписаться на новости
Закрыть
Отписаться от новостей
Закрыть
Опрос
Закрыть
  • 1Какой стол вам нравится?*
  • 2На каком стуле вам удобнее сидеть?*
    На кресле
    На электрическом стуле
    На табуретке
  • 3Как вы провели лето? *