Статьи

 Сьогодні Інтернет-ресурси великих міст користуються неабиякою популярністю - «інформуватися» на дивані доволі зручно. Проте чи є потреба у мережевих ЗМІ у невеликих міст, де усі й без того знають одне одного?

Популярною є думка, що, наприклад, мешканців смт можна задовольнити звичайною газетою. Проте знаходяться й такі, які бачать доцільність створення онлайн-видань у містечках та селищах.
 
Молодий спеціаліст у сфері регіональних медій, студентка магістерської програми з медіакомунацій УКУ Наталія Патрікєєва, називає переваги онлайн-видань порівняно з традиційними медіа: «Перевага Інтернет-ЗМІ, звичайно, в оперативності та незалежності від розміру шпальти, – говорить вона. – Тут також варто згадати про інтерактивність та мультимедійність, залучення аудиторії, можливість її вивчення, зворотній зв'язок». 
 
Перевага Інтернет-ЗМІ - в оперативності та незалежності від розміру шпальти
 
Микола Орлов, власник регіональної Інтернет-газети «Здолбунів-СІТІ», коментує необхідність осучаснення методів перегляду новин так: «Інтернет-ЗМІ - це альтернативне джерело інформації, яке регулярно висвітлює поточні події міста, району, а також повідомляє про найцікавіші події області та країни». 
У якості прикладу регіонального Інтернет-видання Микола наводить власне: «В умовах присутності на ринку лише однієї комунальної газети, невеликої кількості блогів та регулярних ресурсів інформаційно-аналітичного типу, такі ресурси як «Здолбунів-СІТІ» заповнюють інформаційну прогалину тим, хто вважає, що в малих громадах життя стоїть на місці. Кожен має свій радіус того, що може побачити. А «Здолбунів-СІТІ» цей радіус для всіх розширив».
 
Недоліком Інтернет-ЗМІ, на думку Наталії Патрікєєвої, є те, що українське суспільство не має поширеної культури Інтернет-користування: «Якщо ми з вами - активні користувачі Facebook, це не означає, що наші батьки знають, що це таке». 
 
Недоліком Інтернет-ЗМІ є те, що українське суспільство не має поширеної культури Інтренет-користування
 
Наталія вважає, що наразі мережні ініціативи на регіональних рівнях не користуються особливою популярністю, особливо якщо це стосується невеликих міст. «Новини на регіональному рівні ефективніше розповсюджуються за допомогою друкованих місцевих видань, хоча й їхній авторитет перебуває не на найвищому рівні», - говорить вона.
 
Микола Орлов, як власник регіональної Інтернет-газети і як людина, знайома з цією «кухнею» зсередини, перелічив труднощі, які найчастіше виникають під час підготовки матеріалів для онлайн-видання: «Перша проблема - отримання достовірної інформації та її перевірка. Також громадським кореспондентам часто бракує вільного часу для фото-, відео репортажів, обробки інформації чи аналітики». Окрім цього, Микола вбачає проблему в технічних характеристиках Інтернету при завантаженні відео та відсутності бажаної кількості аналітиків і розслідувачів.
 
Чи можна розглядати Інтернет-ЗМІ як альтернативу друкованим виданням? Наталія Патрікєєва вважає, що лише час може визначити це: «Світова практика показує, що навіть наймасштабніші та найпопулярніші друковані видання втрачають свій тираж і поступово переходять у Інтернет-простір». 
 
Світова практика показує, що навіть наймасштабніші та найпопулярніші друковані видання втрачають свій тираж і поступово переходять у Інтернет-простір
 
Про українські реалії у цій сфері Наталія говорить наступне: «Інтернет-ЗМІ стали альтернативою друкованим лише для невеликого відсотка користувачів мережі. Це - молодь мегаполісів та обласних центрів. Зважаючи на те, що лише трохи більше третини населення України має доступ до Інтернету, основним джерелом інформації для людей залишається телебачення та друковані ЗМІ». 
Наталія каже, що стрімкий розвиток Інтернет-видань характерний для обласних центрів. Але для міст, населення яких складає менше 30-50 тисяч, це - лише перспектива на майбутнє.
 
Данський журналіст, керівник програми MyMedia Майкл Андерсен, питання про Інтернет-ЗМІ як альтернативу друкованим виданням прокоментував так: «В принципі, таке можливо, але не зараз. Звісно, в майбутньому я не бачу інших варіантів, окрім як розвиток Інтернет-ресурсів, проте наразі Україна – це велике «село». Майкл пояснює: «Це все схоже на ситуацію десятирічної давнини - ніби і є Інтернет, але щоразу, щоб підключитися до нього, необхідно докласти багатьох зусиль, і це незручно. Так само складається ситуація зі ЗМІ – звичайно, можна читати статті онлайн, але поки це не стане зручно всім, такий варіант неможливий».
 
Звичайно, можна читати статті онлайн, але поки це не стане зручно всім, такий варіант неможливий
 
Андерсен назвав країни, досвід яких варто використовувати для розвитку Інтернет-ЗМІ в Україні: «З точки зору демократії та свободи, адже все це - частина демократичної революції, можна дивитися на Польщу та Сербію. Це ті країни, які найближчі до нас, вони мають хороше технічне забезпечення, що дозволяє впроваджувати Інтернет-реформи. Ну і, звичайно, одна із найсильніших країн колишнього Радянського Союзу – Грузія».
 
На думку експертів, на даний момент Україна дійсно не готова до повноцінного розвитку Інтернет-ЗМІ у малих громадах, проте з поширенням технологій ситуація повинна змінитися. Люди у малонаселених пунктах не мають такого доступу до інформації, як міста-мільйонери, але онлайн-ресурси в перспективі зможуть заповнити ці прогалини. 
 
Робота переможця конкурсу статтей та есе «Свобода. Демократія. Зміни» в рамках медіашколи для молоді FreedomUkraine, організованої Академією української преси за підтримки програми MYMEDIA.

Комментарии

Републикация
Закрыть
Правила републикации материала
  • 1MYMEDIA приветствует использование, перепечатывание и распространение материалов, опубликованных на нашем сайте.
  • 2Обязательным условием использования материалов MYMEDIA является указание их авторства, ресурса mymedia.org.ua как первоисточника и размещение активной ссылки на оригинал материала на нашем сайте.
  • 3Если републикуется лишь часть материала, это обязательно указывается в тексте.
  • 4Не допускаются изменения содержания, имен или фактов, наведенных в материале, а также другие его трансформации, которые влекут за собой искажение смысла и замысла автора.
  • 5MYMEDIA оставляет за собой право в любое время отозвать разрешение на использование материала.

 Сьогодні Інтернет-ресурси великих міст користуються неабиякою популярністю - «інформуватися» на дивані доволі зручно. Проте чи є потреба у мережевих ЗМІ у невеликих міст, де усі й без того знають одне одного?

Популярною є думка, що, наприклад, мешканців смт можна задовольнити звичайною газетою. Проте знаходяться й такі, які бачать доцільність створення онлайн-видань у містечках та селищах.
 
Молодий спеціаліст у сфері регіональних медій, студентка магістерської програми з медіакомунацій УКУ Наталія Патрікєєва, називає переваги онлайн-видань порівняно з традиційними медіа: «Перевага Інтернет-ЗМІ, звичайно, в оперативності та незалежності від розміру шпальти, – говорить вона. – Тут також варто згадати про інтерактивність та мультимедійність, залучення аудиторії, можливість її вивчення, зворотній зв'язок». 
 
Перевага Інтернет-ЗМІ - в оперативності та незалежності від розміру шпальти
 
Микола Орлов, власник регіональної Інтернет-газети «Здолбунів-СІТІ», коментує необхідність осучаснення методів перегляду новин так: «Інтернет-ЗМІ - це альтернативне джерело інформації, яке регулярно висвітлює поточні події міста, району, а також повідомляє про найцікавіші події області та країни». 
У якості прикладу регіонального Інтернет-видання Микола наводить власне: «В умовах присутності на ринку лише однієї комунальної газети, невеликої кількості блогів та регулярних ресурсів інформаційно-аналітичного типу, такі ресурси як «Здолбунів-СІТІ» заповнюють інформаційну прогалину тим, хто вважає, що в малих громадах життя стоїть на місці. Кожен має свій радіус того, що може побачити. А «Здолбунів-СІТІ» цей радіус для всіх розширив».
 
Недоліком Інтернет-ЗМІ, на думку Наталії Патрікєєвої, є те, що українське суспільство не має поширеної культури Інтернет-користування: «Якщо ми з вами - активні користувачі Facebook, це не означає, що наші батьки знають, що це таке». 
 
Недоліком Інтернет-ЗМІ є те, що українське суспільство не має поширеної культури Інтренет-користування
 
Наталія вважає, що наразі мережні ініціативи на регіональних рівнях не користуються особливою популярністю, особливо якщо це стосується невеликих міст. «Новини на регіональному рівні ефективніше розповсюджуються за допомогою друкованих місцевих видань, хоча й їхній авторитет перебуває не на найвищому рівні», - говорить вона.
 
Микола Орлов, як власник регіональної Інтернет-газети і як людина, знайома з цією «кухнею» зсередини, перелічив труднощі, які найчастіше виникають під час підготовки матеріалів для онлайн-видання: «Перша проблема - отримання достовірної інформації та її перевірка. Також громадським кореспондентам часто бракує вільного часу для фото-, відео репортажів, обробки інформації чи аналітики». Окрім цього, Микола вбачає проблему в технічних характеристиках Інтернету при завантаженні відео та відсутності бажаної кількості аналітиків і розслідувачів.
 
Чи можна розглядати Інтернет-ЗМІ як альтернативу друкованим виданням? Наталія Патрікєєва вважає, що лише час може визначити це: «Світова практика показує, що навіть наймасштабніші та найпопулярніші друковані видання втрачають свій тираж і поступово переходять у Інтернет-простір». 
 
Світова практика показує, що навіть наймасштабніші та найпопулярніші друковані видання втрачають свій тираж і поступово переходять у Інтернет-простір
 
Про українські реалії у цій сфері Наталія говорить наступне: «Інтернет-ЗМІ стали альтернативою друкованим лише для невеликого відсотка користувачів мережі. Це - молодь мегаполісів та обласних центрів. Зважаючи на те, що лише трохи більше третини населення України має доступ до Інтернету, основним джерелом інформації для людей залишається телебачення та друковані ЗМІ». 
Наталія каже, що стрімкий розвиток Інтернет-видань характерний для обласних центрів. Але для міст, населення яких складає менше 30-50 тисяч, це - лише перспектива на майбутнє.
 
Данський журналіст, керівник програми MyMedia Майкл Андерсен, питання про Інтернет-ЗМІ як альтернативу друкованим виданням прокоментував так: «В принципі, таке можливо, але не зараз. Звісно, в майбутньому я не бачу інших варіантів, окрім як розвиток Інтернет-ресурсів, проте наразі Україна – це велике «село». Майкл пояснює: «Це все схоже на ситуацію десятирічної давнини - ніби і є Інтернет, але щоразу, щоб підключитися до нього, необхідно докласти багатьох зусиль, і це незручно. Так само складається ситуація зі ЗМІ – звичайно, можна читати статті онлайн, але поки це не стане зручно всім, такий варіант неможливий».
 
Звичайно, можна читати статті онлайн, але поки це не стане зручно всім, такий варіант неможливий
 
Андерсен назвав країни, досвід яких варто використовувати для розвитку Інтернет-ЗМІ в Україні: «З точки зору демократії та свободи, адже все це - частина демократичної революції, можна дивитися на Польщу та Сербію. Це ті країни, які найближчі до нас, вони мають хороше технічне забезпечення, що дозволяє впроваджувати Інтернет-реформи. Ну і, звичайно, одна із найсильніших країн колишнього Радянського Союзу – Грузія».
 
На думку експертів, на даний момент Україна дійсно не готова до повноцінного розвитку Інтернет-ЗМІ у малих громадах, проте з поширенням технологій ситуація повинна змінитися. Люди у малонаселених пунктах не мають такого доступу до інформації, як міста-мільйонери, але онлайн-ресурси в перспективі зможуть заповнити ці прогалини. 
 
Робота переможця конкурсу статтей та есе «Свобода. Демократія. Зміни» в рамках медіашколи для молоді FreedomUkraine, організованої Академією української преси за підтримки програми MYMEDIA.
Копировать в буфер обмена
Подписаться на новости
Закрыть
Отписаться от новостей
Закрыть
Опрос
Закрыть
  • 1Какой стол вам нравится?*
  • 2На каком стуле вам удобнее сидеть?*
    На кресле
    На электрическом стуле
    На табуретке
  • 3Как вы провели лето? *